'Çadır yok, 10-12 aile battaniyelere sarıla sarıla betona yatmış durumdalar'

Osmaniye'ye yakın bir bölgeye 'Afet yardım dağıtım merkezi' kuran Kılıçdaroğlu Gönüllüleri bölgedeki tabloya ilişkin gözlemlerini Kısa Dalga'ya aktardı.

Kahramanmaraş’ın Pazarcık ilçesinde dün saat 04.17’de 7,7 büyüklüğündeki deprem olmuştu. Bu depremin ardından, saat 13.24’te merkez üssü Elbistan olan 7,6 büyüklüğünde ikinci deprem daha meydana gelmişti. Pazarcık ve Elbistan merkezli depremler; Malatya, Hatay, Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep, Şanlıurfa, Adana, Elazığ, Osmaniye ve Kilis’te hissedilmişti.

Tablo her geçen saat ağırlaşırken çok sayıda siyasi parti, sivil toplum örgütü bölgeye yardım götürmeye devam ediyor.

Kılıçdaroğlu Gönüllüleri Türkiye Koordinatörleri'nden Ekin Can Alıcı yapıkları faaliyetlere ve bölgenin şu an ki durumuna ilişkin Kısa Dalga'ya bilgi aktardı.

Alıcı ''Osmaniye'nin Yarbaşı ilçesine Afet yardım dağıtım merkezine benzer bir şey kurduk. Buraya gelen TIR'lar üzerinden Kahramanmaraş, Gaziantep, bir kısım Hatay ve Osmaniye'ye sevkiyat yapmaya çalışıyoruz. Buraya malzemeler geliyor, buradan küçük araçlarla dağıtım yapıyoruz. Şu ana kadar Maraş'ın merkezine Pazarcık'a Osmaniye merkeze bir miktar yardım götürebildik. Bu 3 lokasyonda da enkaz kaldırma çalışmaları devam ediyor. Çok sayıda yıkılan yer var. Osmaniye'de AFAD çadır kamp kurduğu kişi sayısının yüzlerce katı insan sokakta kalmış durumda. Dün perşembe pazarına gittik, 10-12 aile yatıyor, çadır yok battaniyelere sarıla sarıla betona yatmış durumdalar. İlk başta daha kalabalık olan bu pazara çadır kurulamayınca, hasarlı evlerin yanlarına barakalar kurulmuş. Bugün Osmaniye'nin tamamını tarayacağız. Maraş merkezde de benzer bir tablo var. Çadır eksiği çok fazla. İnsanlar tek katlı kafe gibi yerlere sığınmış durumdalar. Arablarda yaşayan çok sayıda insan var.'' dedi.

Pazarcık'da durum daha vahim

''Pazarcık'da durum biraz daha vahim'' diyen Alıcı 'yaşlı nüfusun daha çok olduğu, daha fazla yardıma ihtiyaç olduğunu söyledi.

Mersin Belediyesi'nin bu insanların tahliyesi için otobüs gönderdiğini belirten Alıcı '' yolların çok kötü olduğu için insanların Maraş merkeze gitmek zorunda kaldıklarını' belirtiyor. Pazarcık merkeze 110 km Maraş merkeze 90 km mesafede olduklarını söyleyen Alıcı '' yolu dün 4,5 saatte gidebildiklerini' ifade etti. (Kısa Dalga)