RTÜK'ün ağzını açana ceza vermek için yeni gerekçesi: "Dini hassasiyetler"

RTÜK'ün ağzını açana ceza vermek için yeni gerekçesi: "Dini hassasiyetler"

RTÜK, "inanç ve manevi değerleri dalga konusu yaptığı" gerekçesiyle Halk TV ve TELE 1'e 2 ayrı para cezası verdi. Halk TV’deki Medya Mahallesi programına, yorumcu Emin Çapa’nın “Rabbim Amerikan Hastanesi demiştir... Rabbimiz Şehir Hastaneleri, devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri demez” sözlerini “Allah’ı hafife alır nitelikteki müstehzi ifadeler” olarak değerlendiren RTÜK, bu nedenle kanala para cezası verdi.

RTÜK, Halk TV’ye 3, Tele 1’e 2 ayrı para cezası verdi. Halk TV’deki Medya Mahallesi programına katılan yorumcu Emin Çapa’nın “Rabbim Amerikan Hastanesi demiştir... Rabbimiz Şehir Hastaneleri, devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri demez” sözlerini RTÜK, “Allah’ı hafife alır nitelikteki müstehzi ifadeler” olarak değerlendirerek kanala para cezası verdi.

Halk TV’de sunucu Ayşenur Arslan ve ekonomist Emin Çapa’nın yer aldığı Medya Mahallesi programında, koronavirüse yakalanan Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş’ın Ankara Şehir Hastanesi’nde tedavi görmesine karşın Amerikan Hastanesi’nde tedavi gördüğü yönünde bir yorum yapılmıştı.

Programa yorumcu olarak katılan Emin Çapa, ABD’de, 2009 yılında by-pass ameliyatı olan Eski Maliye Bakanı Kemal Unakıtan hakkında eşi Ahsen Unakıtan’ın “Rabbime sordum 'Cleveland' dedi” sözlerine gönderme yaparak, “Rabbim Amerikan Hastanesi demiştir... Rabbimiz Şehir Hastaneleri, devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri demez. İktidara yakın olanlara Rabbimiz hep böyle yerlere Cleveland, Amerikan Hastanesi gibi yerleri söylerler” yorumu yaptı. Ancak aynı programda gelen bir uyarı üzerine, Erbaş’ın Şehir Hastanesi’nde tedavi gördüğü, Ankara’da Amerikan Hastanesi olmadığı bilgisi paylaşılarak düzeltme yapıldı.

Kurul, Çapa'nın bu ifadelerini “Toplumun millî ve manevî değerlerine, genel ahlaka ve ailenin korunması ilkesine aykırı” olarak değerlendirdi ve  Halk TV’ye para cezası verdi. Cezaya gerekçe olarak “Yayında kullanılan Allah’ı hafife alır nitelikteki müstehzi ifadeler” gösterildi.

Bir ceza da TELE 1'e

Tele 1’de yayınlanan “18 Dakika” programında Emre Kongar’ın kullandığı “İslami terör” ifadesini kullanmasını da “İslam dinini dünyada birçok ölüme, şiddete, yıkıma sebep olan terörle ilişkilendirilmesi” olarak yorumlayarak aynı maddeden ceza verdi. Ayrıca, aynı programın başka bir bölümünde Merdan Yanardağ’ın 7 yıl önce yaşamını yitiren Ünal Osmanağaoğlu ile ilgili “Kemal Türkler’in katilidir” ifadesi de cezalandırıldı. 

HALK TV’ye 2. ceza 

Ayrıca RTÜK, “Özlem Gürses ile Kayda Geçsin” programında yorumcu Murat Ağırel'in 'Parsel Parsel' isimli kitabıyla ilgili konuşurken, Ankara eski Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in geçmişte FETÖ'yü desteklediği ve belediyede çeşitli yolsuzluklar yapıldığına dair yorumlarda bulunmasını, “yargının görev alanına dair hüküm veren iddialar” olarak gördü, “İnsan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine” aykırı bularak para cezası verdi.

RTÜK , “İki Yorum” programında Levent Gültekin’in Necmettin Erbakan hakkındaki yorumları nedeniyle de Halk TV’ye para cezası verdi.

2 Yayıncının lisansı iptal edildi, 3 kanala para cezası verildi

RTÜK, sağlık beyanıyla sahte ürün ve bitkisel ilaç satan yayıncılarla halkı manevi duygularını istismar ettikleri gerekçesiyle de Güçlü ve HM (Haberin Merkezi) adlı yayıncıların lisanslarını iptal etti; TV 19, Park Tv ve Ful Tv kanallarına para cezaları kesti.

 

Etiketler :